Dlaczego „dieta cud” nie działa?

Nie każdy wie, że popularne „diety cud” nie są skuteczne same w sobie. Kluczem jest pewna regularność. Nie tylko jedzenia, ale przede wszystkim wykonywanych czynności, które opierają się na pewnych zasadach.

Aby zacząć wygrywać nierówną walkę z nadwagą, trzeba najpierw zrozumieć, że to my sami doprowadziliśmy się do takiego stanu, dlatego tylko my sami możemy ten stan zmienić. W każdym aspekcie życia powinna zaistnieć harmonia, również w tym związanym z jedzeniem.

Chudnięcie rozpocznij od zmiany myślenia. Pociągnie to za sobą zmiany Twoich nawyków, zmieni się też więc Twoja dieta. To tylko na pozór trudne wyzwanie, dlatego podejmij się go. Po kilku tygodniach zobaczysz, że warto było coś w sobie ulepszyć.
Aby zacząć, musisz zdać sobie (świadomie) sprawę, z tego jak jest.

Oto Twoja lista rzeczy do zrobienia na dziś:
1. Dokonaj pomiarów swojego ciała. Zapisz wynik w centymetrach.
2. Zważ się i również zapisz wynik. Dokonaj oceny ile kilogramów będziesz musiała zrzucić. Do tego celu możesz użyć kalkulatora BMI.
3. Zrób zdjęcia, aby uwiecznić swój wygląd. Wrócisz do nich, kiedy będziesz chciała porównać efekty.

W tym momencie właśnie budzisz w sobie motywację wewnętrzną i wyznaczasz sobie cel, który osiągniesz!

Zaplanuj
Zastanów się co zrobisz, aby zrealizować swój cel:
1. Wybierz się do dietetyka, z którym wspólnie ułożysz dietę lub zrób to samodzielnie.
2. Poczytaj poradniki dotyczące zdrowego trybu życia i wprowadź wskazówki w swoją codzienność.
3. Zacznij ćwiczyć: spaceruj w drodze do pracy, energicznie wspinaj się po schodach, zamiast korzystać z windy.

I pamiętaj!
Nie wywracaj swojego życia do góry nogami. Każdy wierzchołek góry lodowej, swoją sporą część ma schowaną głęboko pod wodą. Musisz poczekać na efekty, zajmie to chwilę, zanim zdążą się spod tej wody wynurzyć.

Comments are closed.